SimTime

Alla inlägg under januari 2013

Av simstime - 31 januari 2013 19:48





Jag gjorde min kompis som sim, Emmy :)

Det är min tvilling ( Inte en riktig, men vi säger det)



 


   



Av simstime - 30 januari 2013 15:55

Okej! Eftersom mitt sims itne funkar, så ska jag nu ominstallera alla! Herre! Det kommer ta hela dagen! En dålig sak är att alla nedladdningar försvinner :( Men det är bara att ladda ner nya! Nu ska jag börja!  

Av simstime - 29 januari 2013 20:00

 


Rosie- Blå text

Beata - Rosa text

Nathalies mamma - Brun text

En doktor - Rödbrun text

 

Hela bussresan satt jag och knappade med min mobil. Nathalie halvsov och jag slumrade väl till några gånger jag också, om jag måste erkänna.

När vi kom fram så fick jag skaka till Nathalie som snabbt reste sig upp.

Nathalie och jag gick inte i samma klass. Så jag vinkade åt henne och gick sedan in till mitt klassrum.

Det var So och våran lärare pratade hela lektionen.

Passade på att sova lite, haha.

 


Dagen gick långsam och det blev ju inte bättre när man hade glömt sin mattebok hemma. Så jag fick sätta mig brevid en som heter Magdalena och dela mattebok med henne.

Vi slutade skolan och jag väntade på Nathalie.

Vi skulle sitta bredvid varran på bussen påväg hem.

Vi klev på bussen.

Men det var proppfullt och varmt i hela bussen. Så vi fick inte sitta bredvid varran idag.

Chauffören var trött och svettades något otroligt mycket.

 

Chauffören svängde mycket och fick tvärnita många gånger.

 

Jag kände hur han bromsade till vid en stolpe och man kände hur han nuddade den, och sen blev allt svart..

 





- BEATA!, skrek Rosie.

- NATHALIE, skrek Nathalies mamma.

   


Ambulansen sköt och det låg glasskivor nästan vart man än gick.

Jag vaknade till. Vad har hänt?

Jag reste mig upp. Jag minns ingenting.

Jag kände hur ont jag hade i ryggen. Jag såg Nathalie ligga där på marken.

- Nathalie, vakna!!!, skrek jag till henne och skakade hennes huvud.

Jag fick inget svar. Jag grät.

Min mamma fick syn på mig och glrät också.

Ambulansen la mig på en liten säng som dom sedan rullade in i ambulansen.

De gjorde lika dant med Nathalie och alla andra som hade varit i skolbussen.

Jag hade fått reda på att chaffören hade avlidit.


När vi var framme på akuten så kunde jag gå på mina egna ben.

Mamma och jag gick tillsammans in till akuten.

 

Mamma fick gå ut, för läkarna skulle prata själva med mig om allt som hade hänt.

 

De förklarade för mig att jag hade varit med om en bilolycka.

Men det ända jag tänkte på hur det var med Nathalie. Det var det ända jag ville veta, det var det viktigaste.

- Joo, din vän Nathalie.. Började en av doktorerna.

- Jaaaaaaa, vad har hänta?, utbrast jag och skakade.

- Hon har inte vaknat än och hon har brutit två ben.

Jag grät, grät innombords.

Jag sprang ut ur rummet och låste in mig på toan.

Jag vill hjälpa Nathalie..

  

Fortsättning i nästa avsnitt....


 



Av simstime - 28 januari 2013 18:36

Är två stycken världar som är hur fina somhelst!  Eftersom inte mitt Sims funkar för tillfället så kan jag inte visa bilder men ni får kolla på thesims3.com Ladda gärna ner de så här:    

Av simstime - 28 januari 2013 17:39

Hej bloggen!

Tar och gör ett till inlägg om detta.

Det är ju två stycken som driver denna blogg.

Vi vill inte ge ut några namn så vi visar en bild i varje inlägg vem som har skrivit det, som ni vet? :)

När jag skriver det vet ni ju att jag lägger ut denna:

 

Och när den andra tjejen som skriver här på bloggen gör ett inlägg är det denna bild:

 

Ibland så varierar hon bild, men ni vet ju att det är denna sim!

Vi har försökt likna oss fast på sims!


Så ja, hoppas ni förstår :)


Ps..

Vi lägger ut denna bild när det är från båda:

 


Men i slutet av det inlägget så lägger den som skriver inlägget ut en bild på sig själv som sim, förstår ni? :)


Kraaaaaaam!

 

Av simstime - 28 januari 2013 12:00

 


Nathalie - Skrikrosa text

Beata - Rosa text 

Rosie - Blå text 


- Hej, det är Nathalie.

- Hej, det är Beata. Vill du.... följa med mig till stranden?

- Ja, visst!

- Vi ses där!

Jag hoppade in i en taxi som sakta förbi.

Kul det ska bli att träffa Nathalie, tänkte jag.

Det regnade ute, så när jag väl var framme stod jag ute en stund och blev blöt. Men som tur var dök solen sakta upp på himlen och regnet slutade.

   


När jag kollade bort mot vägen såg jag Nathalie komma springandes. Jag fick en rejäl bamsekram när hon kom fram.

- Heeej Beata!

- Heeej Nathalie!

    

- Vad roligt det är att se dig!, sa Nathalie och kollade på mig.

- Jag tycker detsamma, sa jag och log lite smått.

Det pep til i fickan. Jag tog upp mobilen och hade fått ett sms från mamma.

''Jag sticker till jobbet nu, mat i kylskåpet och var inte ute för länge!''

''Älskar dig!''

 

Jag plockade ner mobilen och fortsatte prata med Nathalie.

Efter cirka en halvtimme bestlutade vi oss efter en lång stund babblande vid parkbänken att vi skulle åka hem till mig.

Vi orkade inte gå, så vi viftade in en taxi.

 

 

Eftersom mamma jobbade så fick vi laga mat själva, för jag tror inte Nathalie ville ha ärtsoppan mamma hade lagt undan.

Det blev en grekisk sallad istället.

Efter maten var vi supermätta och då kom vi även in på samtalet ''sova över'' när vi pratade. 

Nathalie skulle sova över, hemma hos mig!

 

Vi var trötta, riktigt trötta. Men eftersom klockan bara var cirka 9 så ville vi inte gå och lägga oss än. Så vi satte oss framför tvn och halvglodde med ena ögat. Så trötta var vi..

 

Vad ska jag säga? Efter bara fem minuter så somnade vi i soffan.

 

Mamma kom hem en stund efter och blev förvånad av att jag hade tagit med mig en kompis hem. Hon hade ju aldrig träffat Nathalie.

Nathalie vaknade av att mamma kom hem och jag en stund efter.

 

Mamma presenterade sig för Nathalie och sa att hon skulle känna sig hemma!

 

- Men Beata, det är ju skola imorrn. Bäst att ni sover nu!

Sagt som gjort så låg Nathalie på våran gästmadrass och jag i min egna säng.

 

 

- Upp och hoppa!

Mamma hade gjort i ordning frukost och sa till oss att skynda på för att skolan börjar snart.

 

 

Jag gick ner till köket och satte mig vid bordet.

 

Efter en stund kom Nathalie. Hon hade varit på toan en stund. Jag tyckte det såg konstigt ut att se henne utan hatt!

Jag bestämde  mig för att hämta mer mat.

 

Efter jag hade ätit upp sprang jag upp på övervåningen och klädde på mig, det gjorde Nathalie också.

Vi gick tillsammans till skolbussen och satte oss längst bak.

Nu väntade jag mig en jobbig dag i skolan - vi slutade klockan 4.

 

Mer i nästa avsnitt.....

 

       


Av simstime - 28 januari 2013 06:56

Senare idag, klockan 12 tror jag kommer Nya Jag - Del 12

För jag tidinställde inlägget :)

Så ni vet.


       

Av simstime - 27 januari 2013 21:38

         Jag e så ledsen nu.... FÖR ATT MITT SIMS INTE FUNKAR!!           Det går att starta och gå in på en värld/familj... Efter en stund när den gröna laddar spalten typ e på 10-20% Stängs simset av och den här bilden kommer upp......  
Den kommer upp varje gång simset stängs ned? Om någon vet varför/eller om det hänt dig också? kommentera gärna hur ni fick det att funka igen.... Jag har provat med att starta om datorn ett antal gånger, tagit ut skivan och gjort rent den och allting! Aja vi får hoppas att det fixar sig....   
P.S Jag kommer att göra inlägg ändå om tex. Dagens nedladdning/tips/fusk/min sim  osv. Simskram :)

Glitter Words

Presentation


Välkommen till oss!
Här skriver vi om simsfusk, nerladdningar och massor annat om sims!

MEJLA OSS!

Våran mejladress:

simstimesmail.gmail.com

 

Så svarar vi så snabbt vi kan!

 

Simskram!

 

Veckans blogg!

Denna veckan tipsar vi om denhära bloggen!

KOLLA IN   HÄR

  

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

You're not talking Swedish?

Skriv i våran gästbok! ♥

Omröstning

Ska ni köpa Universitetliv?
 Japp! :)
 Nja, vi får se.
 Nej.
 Det verkar inte kul! >:(
 Har redan gjort det! :D

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Regler

♥ Alla bilder som läggs upp på bloggen är tagna av oss om vi inte skriver att dom kommer någon annan stans.

♥ Var snälla mot varrandra i kommentarena.

♥ Ni får gärna tipsa andra om våra tips och trick, men om du vill skriva det på din blogg så fråga gärna först och skriv sedan att det var vår idé.

 

 

Cool Dark Blue Pointer Glitter

musik


Ovido - Quiz & Flashcards