SimTime

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av simstime - 1 januari 2013 20:33

Ni är ju bäst! 14 tittare idag! Det är vårt rekord! 

      

Av simstime - 1 januari 2013 15:30

 


Ps: Jag kommer skriva som det var Beata som berättade eller vad man ska säga.. , historian är påhittad av mig och hoppas ingen härmar!!

 

Rosa text - Beata

Mörkblå text - Rosie

Svart text - Gäster/Vänner

  

Hej, det är jag som är Beata, jag är hon med ljustbrunt hår. Hihi. Brevid mig ser ni min mamma, hon heter Rosie och hon jobbar som  låttextskrivare. Hon är inte ofta hemma, ibland känns det som hon faktiskt bor på sitt jobb. Ibland får hon åka till andra länder med sitt jobb, och då får jag följa med, men det händer inte så ofta.

Då kanske ni undrar vad jag gör i det lilla huset när mamma är borta, jag spelar gitarr. Hela dygnet, det är det ända jag gör. Jag köpte gitarren själv av pengarna jag fick av min faster, men hon har tyvärr dött nu. Gitarren köpte jag när jag var liten och jag vet inte riktigt varför jag inte har användt den tidigare. Men nu går vi vidare..

Jag spelar ju inte bara gitarr, jag går ju faktiskt i skolan också. Fast jag gillar inte skolan, bara musiklektionerna. Våran lärare på musiken är så snäll! Det var hon som lärde mig att spela gitarr, och mamma vet inte ens att jag kan det! Vill inte berätta heller, eller jag får inte tillfälle för hon kommer hem på kvällarna.


 

Dethär hustet bor vi i, ganska litet, eller hur? Mamma tycker att det räcker med såhär stort för vi bor ju bara två stycken där, men jag hade velat ha det större så jag skulle kunna få plats med ett musikrum.

 

Jag bestämmde mig för att åka till parken, vinterfestivalen har ju kommit till stan. Jag beställde en kopp varm choklad och gick till närmsta lediga bänk.

 


- Åh, vad kallt det blev, jag måste nog börja gå hemmåt, tänkte jag och reste mig upp och sprang hem.

 

Jag sprang in på mitt rum, ställde mig framför speglen och sjöng.

  

Efter en stund hörde jag fotsteg i köket och hörde någon ropa på mig.

 

Jag gick ut och kollade vem det var.  

DET VAR MAMMA! Hon var redan hemma!

- Hej gumman, kom!

- Okej, sa jag och gick mot henne.

 

- Det är ju bal på Torsdag fick jag höra idag och jag tänkte att vi kunde åka och testa en ny klänning till dig!

- Visst, sa jag och log.

 

När vi var framme så hjälpte mamma mig vid stylistspeglen och hämtade några klänningar. Det var en jag fastnade vid, men det var i fel storlek.

 

Mamma kollade på mig som jag vore en prinsessa.

- Så vacker du e min lille flicka!

Jag kollade på min nya klänning.

 

- Gumman, trivs du i den, frågade mamma mig.


Tror ni att Beata trivs i klänningen? Kommer hon att gå på balen?

Svaren kommer säkert fram i nästa del av Nya jag..

    







Av simstime - 1 januari 2013 13:45

Hejsan! 

Har ni något nyårslöfte?

Det har jag, eller jag kom på det nu :)

Mitt nyårslöfte är... Att uppdatera bloggen oftare och till och med börja med en berättelse :)

Vad sägs som det?

Det första avsnitett kommer ut idag :) 


GOTT NYTT ÅR!


        

Glitter Words

Presentation


Välkommen till oss!
Här skriver vi om simsfusk, nerladdningar och massor annat om sims!

MEJLA OSS!

Våran mejladress:

simstimesmail.gmail.com

 

Så svarar vi så snabbt vi kan!

 

Simskram!

 

Veckans blogg!

Denna veckan tipsar vi om denhära bloggen!

KOLLA IN   HÄR

  

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

You're not talking Swedish?

Skriv i våran gästbok! ♥

Omröstning

Ska ni köpa Universitetliv?
 Japp! :)
 Nja, vi får se.
 Nej.
 Det verkar inte kul! >:(
 Har redan gjort det! :D

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Regler

♥ Alla bilder som läggs upp på bloggen är tagna av oss om vi inte skriver att dom kommer någon annan stans.

♥ Var snälla mot varrandra i kommentarena.

♥ Ni får gärna tipsa andra om våra tips och trick, men om du vill skriva det på din blogg så fråga gärna först och skriv sedan att det var vår idé.

 

 

Cool Dark Blue Pointer Glitter

musik


Ovido - Quiz & Flashcards