SimTime

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av simstime - 2 januari 2013 22:09

Jag har fått en liten fråga vart man hittar sina bilder.

Man går in på Biblioteket, som finns vid menyerna där nere eller sök på Bibliotek i Start...

Dokument - Electronic Arts - The Sims 3 - Screenshots

Och sen ser man sina bilder!

 

Av simstime - 2 januari 2013 21:18

Det är så roligt att ta kort på sims!

     

 

Av simstime - 2 januari 2013 20:59

Det här e min sim! :D Eftersom vi är två som uppdaterar den här bloggen så kommer vi ha en bild på en sim som liknar oss lite till sitt egna inlägg... Så det här är min :D               

Av simstime - 2 januari 2013 15:06

Hejsan!

För att ni ska veta vem som skriver inläggen så har vi gjort små bilder där vi har försökt likna oss själva fast på sims!

Så när jag lägger upp ett inlägg så har jag denna bild

 

Och när min andra kompis lägger upp ett inlägg har hon en likadan fast på sin simgubbe.


Så ni vet! :)

 

Av simstime - 2 januari 2013 14:58

     

     

     

     




 

Av simstime - 2 januari 2013 14:15

 

Blå text - Rosie

Rosa text - Beata


Beata hade vaknat på fel sida idag. För att muntra upp humöret så gick hon till vinterfestivalen. 

- Hoppas dom har öppnat skridskorbanan, muttrade jag för mig själv.

 

 




När jag väl var framme i parken såg jag skridskorbanan, och satte på mig skridskorna direkt 

 


Jag åkte inte länge innan jag fick syn på specialerbjudande på gitarrlektioner vid teatern.

Snabbt som bara den slängde jag av mig skridskorna och sprang till teatern.

 

Det tog ungefär en halvtimme att lära mig några ackord, och dom var några som jag inte kände igen.

 

Jag kände hur min förkyldning blev värre och värre... Mamma hade lagt 400 kr på matbordet innan hon åkte till jobbet, så för 200 kunde jag bli frisk.

 


Jag åkte till sjukhuset, jag var inte speciellt rädd för sprutor om man säger så. Men det är ju inte roligt heller.

  

- AJJJJ, skrek jag inne i rummet.

Jag blev ganska glad över mig själv att jag hade klarat det.. Så jag belönade mig själv genom att åka till snabbmatstället. 

 

Jag hann knappt gå in innan jag hörde hur det vibrerade i min jackficka. Jag lyfte upp mobilen och svarade.

- Hej gumman! Jo, jag tänkte bara berätta att jag åker till Frankrike i 2 dagar, så du vet! Mat finns i kylen och moster kommer att kolla till dig ibland! Kram!

Jag la på. Min moster hade jag inte träffat sen jag var fem, eller kanske fyra.

Men att vara hemma själv är jag ju van vid så det skulle väl vara okej.

Aja, jag kan väl spela gitarr.

 

Då kom jag ihåg! Mamma viskade till mig när jag låg och halv sov att hon åkte till soptippen med gitarren för jag ändå aldrig använde den.

- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! JAG MÅSTE ÅKA TILL SOPTIPPEN!!!! JAG VILL HA MIN GITARR!, tänkte jag inne i huvudet och ville skrika.

Fortsättning i nästa avsnitt....

(Förlåt för ett kort avsnitt!)

     

 



Av simstime - 2 januari 2013 09:00

  

Blå text - Rosie

Rosa text - Beata

Grön text - Doktor


- Den var väl fin, sa jag och log.

- Vad bra, jag går och betalar den så åker vi hem, sa Rosie.

När vi var hemma så sa mamma att vi skulle prata om en sak, så vi satt oss vid matbordet. Vi hann knappt klä av oss ytterkläderna.

 

 


- Eh, jo. Jag tänkte fråga en sak, började mamma.

- Ja vad är det?, sa jag och kollade undrande på mamma.

- Vad sägs som.. att börja jobba på spa-anläggningen?, sa mamma och log så stort hon kunde.

Va? JOBBA! Jag vill ju bli bättre på gitarr. Inte slita för att få pengar, mamma jobbar ju..

Jag sprang in på mitt rum.

 

När jag väl var inne på rummet bestämmde jag mig för att gå ut en runda och tänka på saken.

 

Men jag stannade till. Jag vill inte jobba.

 

Jag började gråta. 

 

Mer minns jag inte, för jag föll ihop.

 


Jag vaknade upp, jag hade inte alls sovit länge, men en stund var det nog. Jag frös jättemycket och oroade mig om mamma letade efter mig.

 

Jag hade rätt. Efter bara några minuter kom mamma springandes mot mig. Jag var så glaad att se henne.

Vi gick hemmåt. När vi väl var hemma så ringde mamma efter en doktor för att kolla så jag var okej.

 

- Ja, du får nog vara hemma en dag i alla fall. Det ser ut som att du har varit kall ganska länge, så det är bäst att du är hemma i värmen, sa doktorn.

- Okej, svarade Beatas mamma.

Jag tyckte själv att jag var kall så jag fick plugga hemma istället inför provet på fredag - musikprov! Så jag var inte nervös alls faktiskt, men man är ju alltid det innan ett prov ju . Men hoppas jag blir frisk till balen, jag vill ju gå!

 

- MAMMA, ropade jag.

- Ja, vad är det Beata?, sa mamma från toan.

- Vad heter instrumentet med fyra strängar?

Rosie kom till köksbordet.

- Är det inte en är det inte en elbas kanske?

- Jo, det är det nog. Tack mamma! Hoppas jag kommer ihåg det till provet.

Efter en stund så gick jag och la mig. Medans jag sov så lärde mamma sig lite om matlagning genom att läsa en bok. Hoppas det blir en godare frukost imorrn, tänkte jag innan jag somnade.

 

 

Nästa morgon vaknade jag klockan fem av en hostattack. Det hade snöat mycket under natten och det blev ingen skola för dom andra tonåringar heller.  

Jag kännde en doft genom huset och tänkte genast på mamma. Hon hade testat att laga något nytt.

Jag gick ut och satte mig i fotöljen, hälsade på mamma och satte på tvn.

 

''Imorgon kommer det att snöa måttligt'' Bla bla bla''Ha en bra dag så länge!''

Jag stängde av tvn, ganska irriterande väderprogram faktiskt.

- Nu är det frukost! Jag drar till jobbet snart så om vi ska äta tillsammans är det bäst att du kommer nu!

Jag gick till köksbordet.

 

Mamma såg väldigt nöjd ut med sina pannkakor, och jag håller med henne. Dom var riktigt goda!

 

Fortsättning i nästa avsnitt....

     

 

 



Glitter Words

Presentation


Välkommen till oss!
Här skriver vi om simsfusk, nerladdningar och massor annat om sims!

MEJLA OSS!

Våran mejladress:

simstimesmail.gmail.com

 

Så svarar vi så snabbt vi kan!

 

Simskram!

 

Veckans blogg!

Denna veckan tipsar vi om denhära bloggen!

KOLLA IN   HÄR

  

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

You're not talking Swedish?

Skriv i våran gästbok! ♥

Omröstning

Ska ni köpa Universitetliv?
 Japp! :)
 Nja, vi får se.
 Nej.
 Det verkar inte kul! >:(
 Har redan gjort det! :D

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Regler

♥ Alla bilder som läggs upp på bloggen är tagna av oss om vi inte skriver att dom kommer någon annan stans.

♥ Var snälla mot varrandra i kommentarena.

♥ Ni får gärna tipsa andra om våra tips och trick, men om du vill skriva det på din blogg så fråga gärna först och skriv sedan att det var vår idé.

 

 

Cool Dark Blue Pointer Glitter

musik


Ovido - Quiz & Flashcards