SimTime

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av simstime - 8 januari 2013 15:45

Dag 2: Vilka spel har du?

Svar: Jag har The Sims 3, Drömjobb, Lyxliv, Utomhus Lyx, Kvällsnöjen, Leva Livet, Husdjur och Årstider. Vissa är prylpaket. Jag kommer att berätta lite mer om de olika simsen sen :D Ha det bra!             

Av simstime - 8 januari 2013 13:40

 



Hej! Jag har tagit lite kort i Bridgeport nu och tänkte lägga upp bilderna här. Sen ska ni gissa vart i Bridgeport motivet/saken finns får vi se om ni har rätt :)

Det är ingen tävling med priser eller så. Utan jag tänkte bara testa er lite! :)

Ni kan säga om saken/sakerna finns nära någon byggnad..


Första bilden!

 


Andra bilden!

 


Tredje bilden!

 


Fjärde bilden!

 


Hoppas ni kan någon!

 

Av simstime - 8 januari 2013 10:07

 

Rosie - Blå text

Beata - Rosa text

Fastighetsmäklare - Ljusblå text

 

 

Jag ställde ner gitarren, plockade upp mobilen ur fickan och ringde igen.

Hoppas mamma svarar. Eller har det hänt något?

 


Inget svar. Det lät som det alltid hade gjort. Nu gav jag upp. Jag tänkte aldrig ringa mer.

 

När jag la tillbaka mobilen kände jag något i fickan. Jag log. Jag hade glömt att jag hade lite sallad kvar. Jag åt upp salladen i ett nafs och bestämmde mig sedan att gå en runda för att rensa tankarna lite.

   

 

Tänk om det hade hänt mamma något? Hon kanske har brutit benet på vägen dit. Nej, då hade jag nog fått reda på det av moster? Eller hade jag det? Jag skakade bort tankarna och fortsatte gå.

 

 

Mamma kanske hade rätt. Jag kanske skulle börja jobba på spaanläggningen, bara för att testa. Jag la min jacka i mosters brevlåda och la även i mina byxor. Tur att dom bodde så nära, för jag vill inte gå in med värsta vinterjackan och söka ett jobb... Jag öppnade dörren in till spaanläggningen.

 

När jag väl kom ut hade jag ett leénde på läpparna.  Jag hade fått ett jobb! Jag skulle få vika kläder, men vad gör det?

 

Jag sprang hem, la mig i soffan och somnade.

Jag hörde inte ens att mamma kom in genom dörren.

- Beata? Sover du?

 

Mamma kollade på mig.

Då vaknade jag upp.

- Heeeeeeej mamma!, utbrast jag.

 

- Nemen vilken röra! Varför har du inte ringt?

- Jag har visst ringt, fleeeeera gånger.

Mamma tog upp sin mobil.

- Oj då, jag glömde visst sätta på den efter jag var på ett viktigt möte. Oj har du ringt så många gånger!, sa mamma och kollade på sin mobil.

- Ja, suckade jag.

- Så fin du är! Du har bytt klädstil ser jag, sa mamma och kollade på mig.

 

- Jag har fått äta sallad och äpple. Det fanns inget i kylen som jag trodde, sa jag och snyftade.

- Åh Beata!, sa mamma och kramade mig. Men såhär kan vi inte ha det, vatten överallt och diskbänkarna är ju gröna av smuts. Bäst att jag ringer en rörmockare. Resten klarar jag själv.

 

- Han kommer om en timme!, sa mamma och log. Så länge kan vi väl prata om allt som har hänt?

Vi satte oss ner i soffan och jag berättade hela historien.

 

- Oj, du måste vara ganska hungrig! Jag vet, jag ringer och bokar ett bord på resturangen!

Jag log, vad skönt att mamma är hemma!

- Men innan det måste vi slänga ut julgranen, vårtider börjar imorrn, sa mamma.

Några minuter senare var granen ute och samtidigt kom rörmockaren. 

 

Allt kändes så bra nu!

Efter rörmockaren hade gått så fick mamma ett samtal av en fastighetsmäklare.

 

''Hallå, det är Rosie''

''Hejsan! Mitt namn är Jones och jag ringer angående läckan i erat hus.''

''Okej, vad är det med den?''

''Jo, du hade en rörmockare hos dig nyss och han ringde till mig och sa att det var stora vattenfläckar i golvet och på väggen. Tyvärr går det inte att laga så ni är tvungna att flytta ur huset''

Mamma blev helt stum. Jag fattade att det var något på tok.

- Mamma vad är det?, sa jag och kollade på mamma som inte sa något.

''Hallå, är Rosie där?''

Mamma la på.

- Gumman jag måste berätta en sak. Vi måste flytta, snyftade mamma.

   



Fortsättning följer.....

 

 

 

Glitter Words

Presentation


Välkommen till oss!
Här skriver vi om simsfusk, nerladdningar och massor annat om sims!

MEJLA OSS!

Våran mejladress:

simstimesmail.gmail.com

 

Så svarar vi så snabbt vi kan!

 

Simskram!

 

Veckans blogg!

Denna veckan tipsar vi om denhära bloggen!

KOLLA IN   HÄR

  

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

You're not talking Swedish?

Skriv i våran gästbok! ♥

Omröstning

Ska ni köpa Universitetliv?
 Japp! :)
 Nja, vi får se.
 Nej.
 Det verkar inte kul! >:(
 Har redan gjort det! :D

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Regler

♥ Alla bilder som läggs upp på bloggen är tagna av oss om vi inte skriver att dom kommer någon annan stans.

♥ Var snälla mot varrandra i kommentarena.

♥ Ni får gärna tipsa andra om våra tips och trick, men om du vill skriva det på din blogg så fråga gärna först och skriv sedan att det var vår idé.

 

 

Cool Dark Blue Pointer Glitter

musik


Ovido - Quiz & Flashcards